Onderzoek

Vernieuwen en innoveren begint vaak bij onderzoeken. Wat is de huidige situatie? Wat zijn oorzaken van inefficiency of slechte kwaliteit? Waar ligt verbeterpotentie? En hoe kunnen we die potentie benutten?

Wij doen regelmatig onderzoek op organisatie-, proces- of dossierniveau met het doel duurzame verbeteringen en innovaties te bewerkstelligen. Daarin zoeken we intensieve samenwerking met universiteiten, branchespecialisten en onze klanten.

Benieuwd wat wij op onderzoeksgebied voor jouw organisatie kunnen betekenen? Hieronder staan enkele voorbeelden van onderzoeken die wij uitvoeren:

  • PIV tevredenheidsonderzoek: tevredenheidsonderzoek onder benadeelden in opdracht van 20 WA verzekeraars
  • Onderzoek versnelling melding schade: hoe sneller een schade bekend is bij een verzekeraar, hoe sneller met de behandeling kan worden gestart. Doorlooptijd en schadelast vertonen een sterke correlatie. Onderzoek maakt helder waar vertragingen ontstaan en waar versnelling mogelijk is.
  • Datadriven whiplashbeleid: ruim 30% van alle letselschades in Nederland betreft nekklachten (whiplash). Uit analyse op een groot aantal afgewikkelde zaken wordt afgeleid of het verloop van een whiplashdossier te voorspellen is. En hoe het verloop positief te beïnvloeden valt in belang van een benadeelde.
  • Dossieronderzoek in opdracht van een universiteit: dossieronderzoek naar de redenen van het tijdsverloop in langlopende letselschade dossiers.
  • Letselschadestatistiek: onderzoek naar de ontwikkeling van doorlooptijden en schadelast in letselschadedossiers. In opdracht van 12 verzekeraars met een database van meer dan 250.000 letselschade dossiers.
  • Betrouwbaarheid reserveringen: dossieronderzoek gericht op het vaststellen van de betrouwbaarheid van reserveringen in (letsel) schade dossiers. Daarin is specifieke aandacht voor het vertalen van ontwikkelingen in een dossier en het (bij) stellen van de best estimate reserve op dossierniveau.
  • Doorlichting schade portefeuille: integrale toets op de kwaliteit van de schadebehandeling en de betrouwbaarheid van de reserveringen, bijvoorbeeld bij fusies en overnames.
  • Dossiertoetsing als input voor coaching: door inhoudelijke dossiertoetsing ontstaat een beeld van de sterke punten en ontwikkelmogelijkheden van een medewerker. Op basis van dit beeld wordt een coachtingstraject ingericht.

Meer informatie over een van bovenstaande onderzoeken? Neem dan contact met ons op.