Organisatieadviesbureau

Stilstand is achteruitgang, ook voor organisaties. Je zult dus continu op zoek moeten naar verbetering, naar stappen die gezet kunnen worden om de concurrentie voor te blijven. Vooruitgang gaat echter gepaard met veranderingen en dat kan soms beangstigend zijn. Het brengt immers onzekerheid met zich mee, niet alleen voor jou. Medewerkers houden van zekerheid en willen weten waar ze aan toe zijn.

Dat zijn de situaties waarbij de hulp van een ervaren organisatieadviesbureau goed van pas komt. Q-Consult Progress Partners biedt je de helpende hand in onzekere tijden en helpt u bij de transitie van jouw organisatie. Onze professionals zijn onder meer inzetbaar als coach, kunnen jou en jouw organisatie van dienst zijn met training ontwikkeling, en procesoptimalisatie. Hieronder lichten we een aantal van de diensten van een organisatieadviesbureau kort toe.

Neem contact op

Verandermanagement

Veranderingen gaan gepaard met onzekerheid, dat is een gegeven. Maar voor jou zit er niks anders op, want voortdurende ontwikkeling en verbetering is nu eenmaal noodzaak voor iedere organisatie. Een belangrijke voorwaarde om succesvol wijzigingen door te voeren, is betrokkenheid van medewerkers. Wanneer zij het nut en de noodzaak van veranderingen inzien, leidt dat automatisch tot beweging. Het is zaak om enthousiasme te kweken.

Een goed organisatieadviesbureau stelt de mens centraal en kijkt daarna pas verder. Als iedereen bereid is dat ene stapje extra te zetten, ontstaat er beweging. Wij helpen je met het scheppen van duidelijkheid. Heldere communicatie is een vereiste. Jouw medewerkers willen weten wie de aanvoerders van de verandering zijn en waarom iets gebeurt. Een succesvolle transformatie valt of staat met vertrouwen. Wij helpen je daarbij.

Teamcoaching

Organisatieadviesbureau Q-Consult Progress Partners biedt meerdere vormen van coaching aan. Eén op één, on the job of als team. Bij de vorming van een nieuw team of nieuwe projectgroep is het zaak om de samenwerking vanaf dag 1 te stroomlijnen. Maar dat geldt ook voor bestaande teams. Denk daarbij aan het directieteam of het managementteam. Ook hier kan coaching van een organisatieadviesbureau winst opleveren. Bijvoorbeeld door de samenwerking te verbeteren, of betere prestaties te behalen.

Net als bij verandermanagement draait ook hier alles om open, heldere en eerlijke communicatie. Je herkent het ongetwijfeld wel: terwijl je met de ene collega moeiteloos urenlang in ontspannen sfeer kunt sparren, wekt een ander binnen de kortste keren irritaties op. Meestal liggen hier kleine onbenulligheden aan ten grondslag, die vaak terug te voeren zijn op de wijze van communiceren. Met de coaching van een organisatieadviesbureau kunnen die obstakels snel uit de weg worden geruimd.

Procesmanagement en procesoptimalisatie

Lean, Scrum, Six Sigma, Kaizen, Agile? Je hebt er ongetwijfeld van gehoord of misschien al wel mee te maken gehad. Het zijn methoden om de processen binnen een organisatie zo goed mogelijk in te richten. Stuk voor stuk bieden zij handvatten en tools om met zo min mogelijk middelen en met maximaal plezier het beste resultaat te behalen. Alles draait om een continue verbetering, waarbij de klantvraag centraal staat.

Procesoptimalisatie begint voor de experts van een goed organisatieadviesbureau met het in kaart brengen van de huidige processen. Vervolgens wordt het verbeterpotentieel inzichtelijk gemaakt, waarna wordt overgegaan tot implementeren en borgen van geoptimaliseerde processen. De resultaten: stabiele processen, minder fouten, minder rommel en een efficiëntere manier van werken. Ook voor de toekomst, want procesoptimalisatie dient uiteindelijk een blijvende change of mindset te bewerkstelligen.

Bekijk onze klanten

Organisatieadviesbureau voor organisatieontwikkeling

Sta jij voor veranderingen binnen je organisatie, of ben je op zoek naar goede begeleiding of coaching?  Organisatieadviesbureau Q-Consult Progress Partners biedt je graag de helpende hand. Ook als je hulp zoekt voor strategy deployment, auditing & toezicht of het gebied van klanttevredenheid. Je kunt contact met ons opnemen via telefoon: 085 – 016 04 58. Mailen kan natuurlijk ook: info@qcpp.nl.